fredag 1 april 2011

Valparna har kommit!

I onsdags morse hade Miss Fines temp gått ner. Under dagen låg hon mest och vilade. Vid 23-tiden var jag ute med henne då hon började bli häschig och orolig, kl 23 har varit hennes sista toalettid ett längre tag nu. När vi kom in började hon snurra runt och vara orolig så jag väckte Birgitta. Sen började det hela rätt fort. Första valpen tittade ut och efter cirka 2,5 timme hade sex små, starka valpar fötts.

Vilken upplevelse att få vara med. Man fascineras av de små underverken och att få se nya liv komma till världen. För mig var det första gången jag satt med under en hel valpning, dessutom har jag ju följt hela dräktigheten med mätning och känna foster och se alla förändringar. Nu blir det några spännande veckor att följa valparnas uppväxt och att se vad de är för typ av individer.

Inga kommentarer: