onsdag 6 januari 2010

Härlig morgonpromenad

De varnade för att det skulle kunna bli riktigt kallt i natt och i morse var jag inställd på många lager kläder när jag skulle ut. Temperaturen stod på -2,5 grader så det var ju en positiv överraskning. Gav hundarna mat och sen ut med hela flocken. Landskapet är så fint när snön ännu ligger orörd, vilket den i och för sig inte gör så länge med sju ystra hundar som far runt. Till och med gammeltanten har studsat runt och lekt med de andra. Jag önskade att kameran hade varit med, men antagligen hade ljuset varit för dåligt så att bilderna ändå inte blivit bra. Ett sånt härligt sätt att börja dagen på, en uppfriskande promenad och att bara kunna njuta av hundarna när de bara är hundar...

När jag kom in började det snöa igen. Så nu ska jag göra mig en god frukost och krypa upp i soffan.

1 kommentar:

Signe sa...

Och när sju hundar gjort sina morgonbehov i den gnistrande vita snön ser det verkligen inte ut som ett gulligt vykortsmotiv längre...