onsdag 13 augusti 2008

Dränkt katt

Det var ungefär så jag både såg ut och kände mig när jag kom hem i går kväll. Vi var ute med Nina, Christian och Tina och tränade. Där Tina bor finns det massor bra sjöar så det kändes som ett bra tillfälle att köra lite vatten. En bit ut i sjön ligger en ö med en spång ut så Mingla fick först se när Christian lade ut två linjetag åt henne vid ön och sedan en enkelmarkering kastad från ön. Efter det tog vi en dubbel. Eftersom jag bestämt mig att skicka på den högra så fick jag dirigera henne rätt i vattnet eftersom hon inte verkade se den högra och istället ville till den vänstra. Med ett par stopp så fick jag henne att gå rätt. Det härliga med vatten är att det inte går så jäkla fort. På land hinner hon så långt om jag inte reagerar ögonblickligen.

Sedan tog vi våra vattendirigeringar och det funkade bra. På den andra fick hon gå upp på land och leta efter dummien men hon har lärt sig att kunna gå upp på motsatt sida utan problem.
Sen fick vi ta även Texas dirigeringar som för Mingla blev dolda. Hon borde haft någon aning om att Christian även varit där innan han lade ut Minglas, men eftersom det blev nytt ställe att skicka från så blev hon tveksam. Men vi löste båda utan alltför mycket onödigt kludd och jag känner mig nöjd med arbetet.

De andra körde lite sök sen, men jag har bestämt mig för att inte köra sök på ett tag eftersom Mingla har lätt att ta till sök när hon skickas på linjetag. Söka kan hon ju dessutom redan och uppenbarligen gör det bra ;). Så där fick vi lite passivitet också.

Tyvärr så regnade det hela kvällen, först bara lite lättare duggregn men det ökade med tiden och till slut öste det ner. Tur att man redan var ute, för det hade nog inte varit så troligt att man gått ut i det vädret om det varit så från början. När jag kom hem kunde jag vrida ur håret och jag fick hänga upp kläderna på tork. Som tur var hade jag ju regnkläder men det var ändå fuktiga kläder under. Men vad gör man inte för lite hundträning?

1 kommentar:

anette sa...

En hälsning från mig. Beas och dina smycken är strax klara..*L*

Kram

anette