lördag 10 maj 2008

Där satt den!!

Min älskade lilla bruna pärla...

Vi kom med på prov i Linköping idag som reserver. Vi har hårdtränat med viltupptag och avlämningar eftersom de var vårt problem i Söderköping. Vi hade nummer 9 så vi fick vänta ett bra tag.

Provet började med två enkla på vatten, sen ett närsök, sen sök och sist två enkla på land. Vi fick mycket beröm för vårt samarbete och den duva hon släppte på söket valde han att se mellan fingrarna på då allt annat var utan anmärkning. Han kunde inte avgöra om det ex var myror som var orsaken. Jag röt i åt Mingla och sa till henne att plocka upp den vilket hon gjorde och kom in med den. Den hamnade inte i hand, men de flesta andra gjorde det. Hon är så otroligt stadig i skott. Ingen ansatts till att dra iväg innan jag ger henne klartecken. Det känns så otroligt bra!

Kritik:En tik som gör ett gediget arbete tillsammans med sin förare.Sören Norén
Sen var det ju passiviteten också... Sören sa att vi skulle få ett bra pris om hon klarade passiviteten så det kändes så typiskt att vi antagligen skulle åka där. Men Mingla har aldrig varit så lugn som hon var idag! Några ynka ljud kom från henne, men det var nog mest jag som hörde dem. Jag som är allergisk.

Vid prisutdelningen så börjde de med nollorna, pjuh ingen nolla idag i alla fall. Sen kom treorna, inte var vi med där heller, alltså inte sämre än Söderköpings tvåan.

Sen skulle han till högra valörer. Anna fick en etta med sin Molle (GRATTIS!!!) och jag började fundera på om de lagt papprena fel, samtidigt som man började hoppas. Tre rosetter var ju med ut... Ytterligare en hund fick en etta och jag blev nästan säker på att min lapp hamnat fel. Men där var vi, sist ut. Vår etta och provbäst i nybörjarklass är avklarad.

Nu ska jag fira!!!

Kommentarer
Ulrika & Russin:Det gör du rätt i! Ut och fira! Jag får tårar i ögonen när jag läser om er. Goa Mingla och rara Malin och som ni kämpat på! GRATTIS igen!
Frida:Super Grattis Malin. Så duktiga ni är.KramarFrida
Berta o Klara:JÄTTEGRATTIS till etta och provbäst och så jättefin kritik. Det gläder mig så oerhört, jag vet ju vad Ni haft att kämpa emot. Lycka till i ökl.
Monica Boström:STORT GRATTIS Malin o Mingla till ETTAN och LYCKA TILL i ÖKL!Monica o Åttan
:Provbäst innebär inte att man är det för att man blir uppkallad sist. Men grattis till ettan.
Malin:Svar till :Då ber jag om ursäkt, det var den informationen jag fått, att den som blir uppkallad sist är provbästa. Men det viktiga är siffran, och vi är otroligt glada över 1:an.

Inga kommentarer: