söndag 19 juli 2009

Bortskämd

Jag har blivit riktigt bortskämd de sista dagarna. Kom hem från Björkåsen i onsdagskväll. I torsdagskväll var jag hos mamma och pappa och grillade. På fredagen kom mamma med en matlåda till jobbet och bjöd på. På kvällen var jag hos Pia och vi tränade lite markeringar i en brant backe, terrängen gjorde det svårare än vad vi båda tänkt, men det blev toppen! Sen bjöd Pia på god mat och jordgubbar till efterrätt.

Igår träffades jag, Pia och Linda för träning. Vi lade upp ett nkl-prov eftersom provsäsongen snart börjar och det kan vara bra att kolla av läget. Mingla fick följa med ner och se när jag kastade ut tre dummiesar (en i näckrosorna, en i vassen och en upp på berget). Sen gick vi ett spår med Frozza. Jag gillar hennes spårteknik och hon är mycket trevligare att gå med i linan än Mingla, där allt som vanligt ska gå i 375km/h. Med lite erfarenhet kan nog Frozza bli duktig på att spåra. Efter det gick vi till ett annat ställe ner vid vattnet varifrån jag skulle skicka på de utlagda dummiesarna. Jag fick flera gånger bevisa för Mingla att jag visste bäst och hon lyssnade riktigt bra. Den sista som låg i vassen var väldigt svår att hitta. Jag fick flera gånger skciak in henne i området men hon lyssnade riktigt bra på mina tecken. Det känns så skönt med Mingla, hon är inte den som lägger av eller slutar lyssna även om man får blåsa stopp på henne många gånger. Hon bara jobbar på.

Innan träningen igår bjöd Pia på sallad, och efter träningen blev det grillad lax. Supergott! Så nu har jag inte behövt laga mat på flera dagar. Och väldigt trevligt har vi det under tiden!



2 kommentarer:

Yours Truly sa...

Det är väl skönt att bli lite ompysslad!!

Unknown sa...

Tja du pysslar ju om mig och mina hundar...då måste jag ju få skämma bort dig lite!
Kram!