måndag 27 juli 2009

Årsträffen är över...

Då var årets årsträff över. Jag ska skriva mer om våra bravader så fort jag hinner, och jag hoppas på att få lite bilder också. Min kamera har jag knappt hunnit ha framme.

Frozza har visat att hon kan markera. Hon fick full pott på båda markeringsstationerna, hela stigen orkade hon inte fullt ut. Men det är inte lätt när man bara är 1 år. Mingla och Frozza fick dela på vandringspriset för bästa markör, Trassels VP. Mingla gjorde med andra ord bra ifrån sig, men på elitnivå.

Mingla gjorde hela jaktstigen bra. Hon fick Crabbes VP för bästa sök. Och vi tog oss till final. Yngsta hunden i finalen, med högsta poäng i grundomgången = Sigges VP (för högsta poäng i grundomgången). Vi skrapade ihop 198p, hunden efter hade 178p. I finalen orkade hon inte. Två hundar skickades samtidigt över tjärnen på en vattendirigering och Mingla orkade inte lyssna på mig, speciellt inte när hon fick vittring på störningsmarkeringen.

Jag är såå stolt och glad över båda mina tjejer. Frozza avslutade helgen med att bli BIR-junior och Mingla hade finast rosetter i jaktklassen (bildbevis kommer...)

Tack Anneli för en trevlig helg (vecka) och för mina tjejer. Och Pia för att... ja ALLT! Du är toppen att ha som träningskompis och vän!

Idag vila och i morgon walkupträning för Mingla...

1 kommentar:

Unknown sa...

Ja vilken helg ni hade - vilka prestationer!!!
Jag är så stolt över dina ord och att få vara med på ett hörn! Du ska veta att det är ömsesidigt!!!
KRAM!