måndag 9 juni 2008

Ny blogg

Nu har jag skaffat en ny blogg. Har suttit i två dagar och fört över gamla inlägg så de ska följa med också, och på rätt datum. Anledningen heter Mingla. Fast det är jag glad för. När Rix FM Festivalen var i Linköping den 30 maj så var vi nere på eftermiddagen för att jag ville få min EMD skiva singerad och då fick hundarna följa med ner. I ett av tälten där hade Sony Ericsson en tävling, bästa vimmelbilden vann en telefon. Behöver jag säga mer? En av tjejerna där ville prata med Mingla, och Mingla säger ju inte nej till det, och tog tag i flygbladen som tjejen höll i. Det resulterade i en bild som sedan gav mig en ny telefon. En SonyEricson K850i, om någon är intresserad. Hur som helst, så i den telefonen finns en funktion som gör att man kan uppdatera sin blogg via telefonen, men då måste man använda en viss sorts blogg. Så nu är det därför jag bytt. I telefonen finns en 5 megapixel kamera så det ska bli spännande att se hur det blir när man skickar bilder till bloggen.

I hundlivet då... Mingla och Foxy var helt slut i går och låg mest och sov. I dag verkar de rätt slöa med, det är skönt att de kopplar av om man ber dem om det.

Ska trimma min lilla Fox i kväll eller i morgon så att hon är redo inför lördagens premiär i utställningsringen.

Nu är det bäst jag jobbar vidare så jag kommer hem skapligt...

Inga kommentarer: