fredag 27 juni 2008

Besök i Loftahammar

Idag var jag ledig, eftersom jag jobbar 20 timmar per vecka och kan planera dem hur jag vill så kan man ta sig lediga dagar då och då. Fredagar brukar bli en sån dag. Så idag styrde vi kosan ner mot Loftahammar för att hälsa på. Det började med en promenad med Annika och Harry. Pratade lite skit och hade allmänt trevligt. Sen åkte vi upp till stallet för att kolla på fölungen som de fått. Hon är så söt, och lik sin mor som också är en sån där söt häst.

Sen blev det en stund utanför fiskvagnen. Madde jobbade och jag har inte träffat henne ordentligt sedan i april förra året. Förra sommaren sprang vi på varandra men det var mer hej och hej då. Mingla blev överlycklig när hon såg var vi var och sprang bort till "sitt" hörn och ställde sig på bakbenen och förväntade sig något gott. Men det var först någon timme senare de blev bjudna på något. Lite rökt lax är det bästa Mingla vet, näst efter mycket rökt lax förstårs, men det mår inte magen bra av.

Sen åkte vi ut till Kårö. Tog en promenad, åt lite mat och så tränade jag lite linjetag med Mingla.

Det är alltid lika kul att komma ner till Loftahammar, på något sätt så känns det som hemma även om det inte är det längre...

Vi var inte hemma förrän strax före tio och det var tre trötta hundar som somnade direkt när vi kom hem.

Inga kommentarer: