måndag 18 oktober 2010

Höstinredning

Kände att det var dags att byta till lite höstigare färger på bloggen. Lätt fixat med de nya funktionerna som jag gillar!

I går natt hade vi första frostnatten, annars kan man inte tro att det är oktober nu. På dagen när solen är framme kan man vissa dagar fortfarande gå ut i bara en tröja och solen värmer härligt! Jag har avklarat/avnjutit/genomlidit/återigen avnjutit mer än hälften av hösten här på Yorkshires landsbyggd. Vissa dagar har varit helt fantastiska med otroliga erfarenheter och upplevelser medan andra dagar då det är vardag, jodå, den är det här också då man helst skulle vilja ligga kvar i sängen istället för att gå ut i ösregnet och plocka hundskit. Men då är det bara att inse "that's life" och gå upp och ta tag i det. Det är ju mitt jobb just nu och jag får möjlighet att göra något som jag verkligen vill. Alla dagar är inte lika roliga, men för hur många är de det?

Hela den här resan har gett mig erfarenheter inte bara inom hundvärlden utan jag är rätt säker att den kommer att få mig att växa som människa också, och erfaraheter kan man ju aldrig få för mycket av!