måndag 31 maj 2010

Träning, träning, träning

Åh vad det är underbart att ha några dagar utan att behöva ha så mycket i skolan. Uppsatsen ska opponeras på nu på onsdag men annars så är det inte mycket. Janne och Birgitta är i England för att Birgitta dömer på Highclere. Mina dagar består mest av att ta hand om hundarna och så träning i massor. Det finns så många goa människor att träna med här. Alexandra och Cristian var förbi i lördags så vi tränade både på vatten och land, en heldag. Emil, Roger, Hanna och Katarina har också varit förbi på träningspass. Dessutom har det blivit ett antal varv runt staketen med fotgående och så lite signal- och teckenträning.

Flera kvällar har jag tagit med hela gänget ner till Grännaforsa och simmat med dem. Jag har rott båten och hundarna simmat bredvid. Branwens simteknik blir bara bättre och bättre, hundarna ser ut att älska simningen. Efter det har alla blivit frotterade med handduk, fått mat och sedan gått och lagt sig.

Tyvärr är det ju så att dagarna går fort när man har roligt, så i morgon är det redan dags att åka hem. Men jag får väl se det positivt, ju fortare onsdagen kommer desto fortare kan jag bli av med uppsatsen... Men jag hinner med att träna lite till, när Roger och Hanna slutat jobba.

Inga kommentarer: