tisdag 11 maj 2010

Intensiva dagar

Vad det är inspirerande att träna för riktigt duktiga människor! I helgen kom Roger Phillips och Simon Hansell till Björkåsen igen. På fredagskvällen hade jag och Signe bokat en timme med Simon för lite privatträning med våra 11-månaders. Vi fick bra tips av både Roger och Simon som hjälptes åt med vår träning.

Under helgen gick jag med Miss Fine. På lördagen gick hon kanonbra och det var kul att se hur bitarna funkar ihop. På söndagen funkade det inte alls. Men det gjorde att jag fick med mycket bra som vi ska fortsätta jobba på. Det är en riktigt härlig hund!



Veckan har gått i ett. Uppsatsen är inne på slutputsningarna och efter några intensiva dagar är Clubshowen över. Onsdagkvällen hade vi domarmiddag och på hemvägen vid 22-tiden ÖSTE regnet ner. Efter några få timmars sömn ringde klockan vid 4 på morgonen och så var det en hel dag av mer eller mindre regn. Det hela avlöpte dock helt okej trots allt.

Väl hemma och efter en dusch kröp jag ner i soffan med en film, som jag somnade ifrån en stund och fick spola tillbaka för att se färdigt. När jag väl somnade så sov jag 12 timmar i streck. Inte ens hundarna var sugna på att gå ut. Brannie och trippade ut mellan vattenpölarna för att göra det hon skulle medan hon nästan såg stelopererad ut. Nu ligger de nöjda i sina sängar och sover.

Jag borde städa och styra, men jag kommer inte riktigt igång idag...

Inga kommentarer: