måndag 3 maj 2010

Kennelträff

I helgen har vi varit på kennelträff för Brannie och Miss Fine. Det var trevligt att träffa många andra Meadowlarkare och att se alla fina hundar. Eftersom Brannie bara är en liten hund och jag ändå har två att välja mellan så fick Miss Fine vara med ute på träningarna. Brannie fick vara med på massagen och den stunden hon fick vara visningobjekt, somnade hon på bordet som var utställt i trädgården.

Det var kul att se att det händer saker med Miss Fines träning, hon börjar klara linjer utan spår och fotgåendet kändes stadigt trots alla andra hundar. Det största problemet är dock jag, jag suger när det gäller att läsa henne och att hinna med så att timingen blir bra. Vid flera tillfällen hade apporterna säkert gått väldigt mycket bättre om inte jag hade börjat förstöra. Här finns en hel del att jobba på!! Sopa!

Idag blir det åter till den tråkigare delen av min verklighet. Arbeta med litteraturdelen av uppsatsen, sen handledning. Måste titta förbi jobbet en stund och så ska lillebror hjälpa mig att rensa ur förrådet. I helgen är det äntligen dags för Roger Phillips och Simon Hansell att komma igen. Brannie ska gå en privatlektion med brorsan på fredagkväll och få veta vad hon ska jobba på den närmaste tiden.

Inga kommentarer: