söndag 13 december 2009

Middag med Skinners

På tisdagkvällen i England blev vi bjudna på middag av Skinners Petfood på hotellet, där handlers och domare bodde. Skinners är ett stort fodermärke i England och huvudsponsor sen länge för Championshipet. Vi blev först bjudna på drickbart i pubdelen innan vi gick över till restaurangen där bordet väntade. Det blev trerättersmiddag med flera olika alternativ. Som huvudrätt provade jag lammsteken med mintsås vilket var jättegott och till efterrätt sticky toffee pudding med varm vaniljsås. Mums...

Det här var en upplevelse som jag inte väntat mig. I ett så stort sammanhang som Championshipet är, få sitta i samma restuarang som alla dessa superduktiga handlers och domare, och äta middag med huvudsponsorerna. Vårt sällskap skäms inte för sig heller. Förutom representanter från Skinners var det fullt av duktigt hundfolk varav fyra denna helg är med på det danska retrievermästerskapet och en av dem vann Europacupen i år, Jan Lorentzen med Trumpetarbakkens Dina. Och så jag. Jag njöt i fulla drag bara av vara där och suga i mig så mycket som möjligt.


En av provets skyttar.
Han är rankad som en av Englands bästa, tror det var topp 10.

1 kommentar:

Yours Truly sa...

Ja den middagen var det inget fel på!!!!