fredag 2 juli 2010

Härliga stund!

Morgonen började med en promenad utmed sjön med 12 hundar. Småvalparna plaskar glatt med de vuxna. De älskar att fara omkring ömsom i vattenkanten och ömsom att simma. Mat och städning i kenneln. Iväg och tränade vatten med Hanna och Roger. Brannie och Zam fick enkelmarkeringarar bland näckrosor som de löste kanonfint! Mingla fick en lååååång dirigering rakt ut på öppet vatten med en störning i vassen dit hon brukar vilja gå. Det löste hon kanonfint, fast jag var nästan besviken eftersom jag tänkt att jag "stökat" till det för henne... Miss Fine som gjorde ett kanonarbete i vattnet var idag lite mer tveksam, men jag fick driva igenom mina kommandon och hennes träning går framåt. Vi måste bara nöta, nöta och nöta.

På eftermiddagen i värmen blev det en längre tur längs med sjön. Några korta pass på land har Miss Fine och Branwen fått också. Söksignal, stoppsignal och lite hopp över staket. Nu, när alla hundar fått kvällsmat och varit ute och kissat, har de kurat ihop sig och sover nöjt. Det är en så härlig stund på dagen att då få gå in och sätta sig med en bok eller en stund framför tv:n innan jag går och lägger mig. Sen sover jag gott och vaknar till ännu en härlig dag!
.

Miss Fine med en apport från förra helgen. Foto: Katarina Ljungquist

Inga kommentarer: