tisdag 15 september 2009

Äntligen

Idag har jag varit ute första passet med Mingla på flera veckor. Vi lade ut tre memories och lät henne sedan sitta och se på medan jag lät Brannie bära lite fågel. Det tyckte lillan var spännande. När vi haft framme fågeln tidigare har det varit på gräsmattan hemma hos mamma. Nu var vi ute på fältet och när fågeln hamnade 1,5 meter bort så hamnade den under gräset. Men dammsugarnosen var på och sen dyker det upp en så stolt valp med fågeln.

Minglas linjer är så mycket bättre nu än de jag såg på provet. Lite väl mycket egna idéer om vart hon skulle ta vägen hade hon, men efter att ha talat om att vi skulle göra det på mitt sätt så funkade det bättre. Känns så skönt att min vanliga Mingla äntligen är på väg tillbaka!

1 kommentar:

Unknown sa...

Åh vad skönt att få "den gamla" Mingla tillbaka! Underbart!!!