måndag 6 april 2009

Träning, utställning och valpar

Nu har vi hunnit med mycket. I torsdags var vi hos Birgitta och tränade ett par timmar. En perfekt "Kick off" efter vinterns lågsäsong när det gäller träning. På fredagmorgonen styrde vi kosan mot Flathult. Mingla och Frozza har varit in hundgården nästan hela helgen (Minglas protester har till och med minskat) och de har lekt med Pippivalpen Bettan och Frozzas systrar Della och Sibylla. På lördagen följde jag med en kortis till Bohusutställningen innan jag åkte hem till Flathult och valparna igen. Hann visa en hund och se när Uno och Frozzas brorsa Gunnar blev BIR-valpar. De blev BIR-valpar även på söndagen och Uno slutade som BIS-valp på söndagen. Grattis!

Mynta och Sias valpar är så goa. Framför allt Myntas valpar som snart är 8 veckor är jättehärliga. Vilken tur att man ibland får åka och pussa på valpar så att man inte blir lika sugen att skaffa en till. Just nu har jag nog med mina 2 och ½ hundar.

Annars så har helgen förflutit med trevligt sällskap. Pippi blev dessutom så glad när jag kom. Vi blev kvar tills idag och åkte hem på morgonen. Pippi var så orolig att inte få följa med men nu ligger hon här på jobbet och sover vid mina fötter. Jättenöjd över att få följt med. Nu ska vi vara hemma till onsdag eftermiddag/kväll då vi åker tillbaka till Flathult för jag ska vara hjälpinstruktör på nybörjarinternatet.

Inga kommentarer: