fredag 17 oktober 2008

Smålandsbesök

En helg på landet blev det denna helg. Eller landet och landet, det beror på hur man ser det. Vi huserar i gäststugan på Björkåsen med skogen och träningsmarker utanför knuten. Mingla hälsar att matte skulle kunna få skaffa en hel hundgård med hundar (så länge hon får bo inne) som sällskap på promenaderna. Frozza hittade sina kompisar i lilla Kate och Miss Fine, Minglas favorit är spanieln Skye. Matte är inte lika förtjust i tanken just nu, men det är härligt att se tio hundar fara omkring i skogen och njuta av livet.

Mellan promenader, mat och mockning har jag varit ute med Mingla och tränat markeringar över stenmur och dirigeringar. Dessutom är min uppsats som ska in på måndag, hann fixa till det sista under frukosten, så nu ska jag bara rätta till någon referens som jag har rätt utförande på hemma.

Framåt kvällen när Janne kom hem åkte vi till en sjö och tränade markeringar och dirigeringar. Hon inledde jättebra men efter ett tag tyckte Mingla att det räckte, men då fick jag hjälp av Janne och Mingla fick lära sig att säger matte "ut" så är det ut som gäller. Det kändes så härligt att hon lyssnade och till slut gick ut på dirigeringarna som blev nära 100 m. Tack för hjälpen!

Nu ligger Mingla och Frozza vid mina fötter och sover, bredvid mig i kökssoffan ligger drottningen av Björkåsen, Skipper, lika nöjt sovande.

För matte - pizza och idol!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack Malin!!!!

Kramar Birgitta