måndag 20 oktober 2008

Förvånad Mingla

Tänk vad skönt det vore att ha en sån där "skräphund" som man kan skicka lite hit och dit när man tränar stadga... Igår var vi ute hos Nina och tränade lite. Markeringar med apportkastare över diken, linjetag över ett halvt fält och linjetag över diket med markeringsstörningar åt andra hållet. När vi funderade på vad vi skulle göra härnäst tyckte Tiger att det var hans tur och han fick som han ville. Jag gick ut en bit, kastade ut en dummy och gick tillbaka. Tiger var på g så jag kallade fram Mingla. Hon och Tiger satt bredvid varandra och jag gjorde Mingla redo att sticka. Men istället för att sätta ner handen och ge Mingla apportkommando så sa jag Tigers namn och han for iväg. Minglas min var obetalbar, jag önskar jag hade haft kameran framme då. Olagligt, tyckte Mingla och såg mycket förvånad ut.

Inga kommentarer: