onsdag 30 januari 2008

Nu är jag trött på det här

Kan det aldrig sluta vara så blött ute? Några dagar fruset, några dagar slask... Och hur ser det inte ut inne i lägenheten sen? Hundarna bor delvis i duschen numera. För att inte väggar och golv ska bli svarta från golv till tak så får de torka i badrummet, alternativt en underredesbehandling och sen får de gå in. Men denna jäkla sand som är precis överallt blir jag tokig på. Har dammsugit idag, men ändå så känner man att man har sand under fötterna.
Mingla är inga problem, men Anno har jag haft väldiga diskussioner med huruvida man ska gå in i duschutrymmet eller inte. Hon anser att man först ska sitta i hörnet och se på när Mingla får sitt straff, sen när det är ens egen tur så går man mot människan och precis då hon tror "äntligen har hon förstått att det inte är farligt och går in direkt" så gör man en tvär gir och slinker mellan henne och toaletten. För att få största reaktion på människan så ska man skaka sig när man är precis innanför grinden också. Har man tur så stänger leran ut på väggarna i hallen. Till förberedelserna hör att man ska springa så mycket som möjligt så att gruset far upp på mage och ben, samt att då och då rulla i eller rusa igenom vattenpölar. Allt för att få bästa effekt inne sen. Vad är väl inte lite smuts?

Människan säger inget mer nu... Förutom en önskan om torrare eller frusnare väder!

Kommentarer
Ulrika & Russin:Ja du, våra chokladhundar är bara bäst! Jag behöver bara öppna dörren till duschkabinen, så går Russin in och står så stilla och fint. När duschen är färdig lyter hon tassarna själv så jag kan torka av dom en efter en.Kram

Inga kommentarer: