onsdag 16 januari 2008

Ett tag sedan sist, uppdatering!

Skit också... hade skrivit ett sånt där bra långt inlägg och så försvann det... Vet att många andra också är med om det, men #¤%" så irriterande det är!!

Sen sist har tandvärken gått över, men jag har fått en bula i huvudet istället. Vi såg på dvd:n från Idol 2006 och jag skrattade så mycket att jag slog huvudet i fönsterbrädan som var precis bakom fåtöljen. Huvudvärken kom fort och en snabb tanke kom om skallen var spräckt, för det var en himla smäll... men jag tror att jag är tjockskalligare än så, som tur är...

Nyårsaftonen spenderade vi i gott sällskap nere på Flathult. Eller jag och Anno verkade rätt nöjda. Mingla och Anno fickvara i hundgården med några andra hundar, bland annat valpar så det borde passat Mingla, men Mingla var så otroligt missnöjd och olycklig. ”Stackars” liten. Men det dög väl inte åt en bortskämd prinsessa att skaffa egna vänner och umgås…

Den här veckan är jag ledig, och det är underbart skönt! Förra veckan var jag i Norrköping måndagen och i fredags skrev jag min första tenta. Är helt inställd på att få göra om, men vi får väl se. Nästa vecka börjar jag på universitet i Linköping. Ska bli skönt att slippa pendla, även om det inte varit så många dagar under december som jag var tvungen att åka. Nu ska det bli estetiska ämnen hela våren, lite spänt med nytt universitet (egentligen samma, men olika campus och HELT olika utbildningar) men samtidigt spännande och kul.

Idag har vi varit ute på en lång promenad i skogen. Vi har varit på mitt favoritställe, en hög kulle där man har världens utsikt. Tyvärr var det lite grådisigt så man såg inte så långa som man kan göra. Hundarna gick lösa nästan hela vägen, utom då vi gick på stora vägen. Bitvis så gick de vid min sida, på grusvägarna, och när vi gick på stigar fick de fara runt. Nu ligger båda två däckade innanför dörren.

Var med Daniel och såg Arn i mellandagarna, har läst de två första böckerna och älskade dem. Tyckte filmen var jättebra! Bokens helhet var med, alla detaljer går ju inte att få med om inte filmen skulle blivit jättelång, och till skillnad mot till exempel Harry Potter och Fenixorden så tror jag man hängde med rätt bra vad som hände, även om man inte läst boken. Fenixorden hängde man ju knappt med i trots att man läst boken, tyvärr... Nu har jag gett mig på de två sista böckerna om Arn och längtar till nästa film kommer. Ska gå och lägga mig i sängen och slappa en stund innan vi hinner med en sväng ut i skogen till...

Kommentarer
Ulrika och Russin:Hejsan!Vad kul att läsa några nya rader. Typiskt för våra chokladsyskon att det bara är matte som gäller.Kramar och pussar

Inga kommentarer: