lördag 16 februari 2008

Härlig dag

Har precis kommit från en promenad ute i skogen. Den blev längre än vad jag tänkt, men det var så härligt. Solen skiner och det är fruset. Perfekt, dit gick att gå överallt med gympadojjor och hundarna är inte ett dugg sktigt. De sedvanliga baden som Anno brukar göra i de leriga dikena gick ju inte eftersom det var stenhårt bara.

Vi har lekt lite kurragömma och det älskar de. Anno har till slut fattat att man måste vänta tills jag säger att jag är färdig, här kör vi omvänd ordning eftersom hundarna bara fuskar om det är de som ska räkna.

Diezel har sovit här i två nätter nu, mamma och pappa kommer hem från Gran Canaria i kväll och då har jag och lillebror delat på hundvakten. Deras huligan till kattunge har bott här sedan i söndags. Han är överallt och ingenstans samtidigt, vet inte hur han bär sig åt. Det är synd bara att han ska åka hem nu, när han och Råttan äntligen är sams. Men lugnet kanske åter kan infinna sig här efter ikväll. Ska åka och handla lite nu och sen ner till mamma och pappa. Har lovat att fixa mat åt dem till ikväll så de slipper det när de kommer hem efter en lång dag på resande fot.

Förhoppningsvis är hundarna trötta nu, de ska få en sen frukost (trodde ju som sagt inte att promenaden skulle bli så lång) och sen handla, och så tänkte jag försöka hinna till simhallen en sväng innan maten måste lagas... Känns som om det vore skönt, det var ett tag sedan nu...

Inga kommentarer: