måndag 29 juni 2009

Varm helg på Björkåsen

SJ(j)SCH Searover Meadowlark "Skipper"

Helgen har tillbringats mest i sällskap med drottningen av Björkåsen, Skipper, och hennes små valpar. Det är så härligt att få se hur starka de där små liven är och det finns så mycket instinkter i dem som lyser igenom, trots att de inte ens är en vecka gamla.

Värmen har gjort att till och med jag (!) har tvekat att ge mig ut och träna, att utöver göromålen gotta sig i solen har lockat mer. Frozza har fått några pass med fotgående och några apporter. Mingla fick i lördags kväll, när det var något svalare, svåra apportkastarmarkeringar på andra sidan fårstaket där hon fick hämta dirigeringar först, för att träna träna minnet. Hon löste det super. När avstånden blev långa och svåra kändes det också som att hon helt plötsligt började uppskatta att hennes matte försökte hjälpa henne med pipa och handtecken.

När jag kom hem såg jag att de äntligen har skördat "mitt" fält så nu kan jag börja träna utanför dörren igen. Har saknat att ha det utanför dörren, men också inset bristerna i att träna hund i gräs som är högra än midjan. Härligt!!

Inga kommentarer: