onsdag 25 mars 2009

Simtur

Idag har vi börjat morgonen med en simtur för båda tjejerna. Jag kom för ett tag sen på att jag hade tre gånger kvar som jag redan betalat för, så det är ju lika bra att utnyttja. Känns som ett bra läge nu också innan det är simbart ute.

Mingla fick simma 5+10 minuter med en kort paus emellan. Hon tyckte inte att det räckte men hon har ju inte simmat sedan i höstas innan isen kom så lite måtta får det vara. Hon kom precis ihåg hur man ska simma utmed kanten och sen vända. Fram och tillbaka, hon är härlig min lilla Mingla.

Frozza fick också prova. Första gången hon simmade över huvudtaget. Hade en kompis med som hjälp då man behöver ha två linor första gången så att de inte klättrar på bassängkanterna. Frozza plaskade mest, men fick nog till något som kunde liknas att simma. Hon fick vara i ca 1,5 minut. Tiderna låter säkert inte som mycket men första gångerna ska de inte simma länge. Bilderna nedan är på Mingla. Frozza hade vi fullt sjå att hålla koll på så att inget gick fel första gången, så där blev det inga kort.

Nu ska jag jobba ett par timmar, sen blir det träning och sen rasklubbsmöte med SSRK/ög.



1 kommentar:

Anonym sa...

Lilla fina Mingla .. :-) så söt hon är

Kramar och pussar från Russin