lördag 23 augusti 2008

Mingla en säl??

Just nu håller jag på att bygga på Minglas kondition. Så nu cyklar vi ett par gånger i veckan och så länge väder och vattentemperatur tillåter har jag tänkt simma med henne två gånger per vecka. I går var vi nere i Stångån och simmade. Det blev ungefär en 40 minuters simtur utmed promenadvägen som går utmed Stångån. Mingla simmar på så bra och vet att hon ska hålla sig i vattnet. Vi mötte en man som såg så fundersam ut, sen sken han upp och så sa han att han trodde att det var en säl som kom simmade innan han sett vad det var...

I tisdags var vi iväg och tränade vattendirigeringar och markeringar i skogen. Vattendirigeringarna blev lååånga och hon såg när Nina gick runt den lilla sjön och lade ut dummiesarna men de sista 3-5 metrarna hade hon ändå svårt med. Fjärde gången så gick hon rakt ut och började leta på söksignalen, och vad hon fick leta! Jag var nervös för att hon skulle ge upp och simma hemmåt men hon gav sig upp på land och efter mycket om och men så hittade hon sin dummy. Hon är envis på gott och ont!

Landmarkeringarna kastade vi uppe i skogen och Christian flyttade på sig efter att ha kastat den första. Mingla hade inga problem med dem, förutom den som försvann bakom ett träd. Den mjuka mossan gjorde att det inte gav mycket möjlighet till hörselmarkering heller, men med en söksignal så löste vi den också.

Nu ska jag göra mig iordning och dra iväg på kräftkskiva.

Inga kommentarer: